1737946.jpg

Hyvinkäällä kävelin ompelukonekaupan ohi ja ikkunassa mainostettiin lanka-alea. Hetken mietin, sillä olen mukana Ravelryn StashKnitDown 2008:ssa, jossa olisi tarkoitus neuloa tämä vuosi vain omista lankavarastoista. Muuten olenkin hyvin toteuttanut tätä, mutta pariin tilaustyöhön ei ole löytynyt sopivaa itseltä ja yhteen työhön langat ovat äitini varastosta, mutta niitäkään en kadu, vähenevätpähän sieltä :P Tässä siis tämän vuoden ENSIMMÄISET ITSELLENI OSTETUT LANGAT! Sirdar Peru Naturals (64% villaa, 31% akryyliä ja 5% alpakkaa), vaaleanpunakirjava. Ajattelin lapaset ittelleni neuloa ens talveksi, tosin mietin, että riittääkö toi 50g/90m yhteen lapaseen....? Pitäisköhän tehdä kärjestä alkaen lapaset? :) Niin ja toinenkin ihmetys! Ostin elämäni ensimmäiset ADDIT :D ja muutaman kerroksen neulomisen jälkeen olen ihan täpinöissäni muuten, mutta nuo kilisee! (Bambut eivät).

I was in Hyvinkää and walked by sewing machine store and there was a sign of yarn sale in the window. I had to stop and think for a while, \'cause I\'m in Rav\'s StashKnitDown 2008, where it\'s supposed to try to knit from your stash only. I have succeed in that pretty well, thoug for 2 ordered things I have had to buy the yarn and one yarn has been trasported to my stash from my mom\'s :P So here\'s THE FIRST YARN I HAVE BOUGHT FOR ME this year! Sirdar Peru Naturals (64% wool, 31% acrylic and 5% alpaca), shades of pink. I want to make mittens for me out of this, tough I was thinking, that will the 50g/98yds be enough for one mitten...? Should I make them from the fingers up? :) AND there\'s another wonderfull thing! I bought my first ADDIS :D and after few rounds knit, I feel so excited, though these klick a lot! (Bamboo\'s don\'t).